„mPotęga” po raz trzeci w Rzeczycy.

0
196

Od września w Szkole Podstawowej w Rzeczycy realizowany był projekt „Potęga matematyki” w ramach V edycji programu grantowego mPotęga.

To już trzeci, szkolny projekt pozytywnie rozpatrzony i nagrodzony przez Kapitułę Konkursową programu mPotęga.

Na realizację zaplanowanych działań, szkoła otrzymała dofinansowanie z Fundacji mBanku w wysokości 8000 zł.

Głównym celem przedsięwzięcia jest popularyzowanie matematyki oraz przełamanie jej negatywnych stereotypów. Zaplanowane i realizowane działania łączyły zabawę z nauką matematyki.

Wrzesień, był miesiącem tabliczki mnożenia. Wtedy, to uczennice klas VIII zaprezentowały swoim młodszym kolegom i koleżankom technikę mnożenia liczb na kreskach i palcach. Zorganizowano konkurs matematyczno-plastyczny pod hasłem „Tabliczkowy zawrót głowy”. Przeprowadzono wśród uczniów egzaminy z mnożenia i dzielenia, a spośród najlepszych wyłoniono Szkolnego Mistrza Tabliczki Mnożenia. Odbyły się także zajęcia, podczas których, w grach i zabawach królował iloczyn i iloraz.

Październikowe działania miały charakter wieczornego spotkania z matematyką. Rozpoczęła je plenerowa zabawa w podchody. Zadaniem utworzonych zespołów, było odnalezienie wszystkich ukrytych zagadek i ich rozwiązanie. Po podchodach, nastąpiła prezentacja znanych matematyków. Po czym rywalizujące ze sobą drużyny stanęły przed kolejnym wyzwaniem, naszkicowaniem postaci wybranego matematyka. Kolejną konkurencją, było wypisanie powiedzeń i tytułów zawierających liczby.

Zainspirowany matematyką wieczór zakończył się wspólnym tańcem „belgijki”.

Listopadowa „Potęga matematyki” miała miejsce w kręgielni, gdzie uczniowie próbowali odszukać „Królową Nauk”. Poszukiwania połączyły ze sobą naukę matematyki i grą w kręgle, a rozpoczęła je rozgrzewka przy rozwiązywaniu zadań. Zawodnicy musieli obliczyć, m. in. ile powinna ważyć rzucana kula, ile będzie wynosił obwód trójkąta utworzonego z kręgli, która z kul jest cięższa i o ile? Po rozgrzewce nadszedł czas na zbijanie kręgli, któremu nieodzownie towarzyszy matematyka. Pobyt w kręgielni zakończyła zabawa, podczas której uczniowie prześcigali się w podawaniu odnalezionych pojęć matematycznych. Liczby, kule, kąty, symetria, równoległość torów i prostopadłość ścian, m. in. dowodzą, że matematyka króluje także w kręgielni.

W grudniu nastąpiło podsumowanie realizowanego projektu, a jego uczestnikom zostały wręczone dyplomy i nagrody zakupione ze środków Fundacji mBanku.

Autorem projektu „Potęga matematyki” jest Beata Szymańska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here

seven + three =