„mPotęga” po raz trzeci w Rzeczycy.

0
1114

Od września w Szkole Podstawowej w Rzeczycy realizowany był projekt „Potęga matematyki” w ramach V edycji programu grantowego mPotęga.

To już trzeci, szkolny projekt pozytywnie rozpatrzony i nagrodzony przez Kapitułę Konkursową programu mPotęga.

Na realizację zaplanowanych działań, szkoła otrzymała dofinansowanie z Fundacji mBanku w wysokości 8000 zł.

Głównym celem przedsięwzięcia jest popularyzowanie matematyki oraz przełamanie jej negatywnych stereotypów. Zaplanowane i realizowane działania łączyły zabawę z nauką matematyki.

Wrzesień, był miesiącem tabliczki mnożenia. Wtedy, to uczennice klas VIII zaprezentowały swoim młodszym kolegom i koleżankom technikę mnożenia liczb na kreskach i palcach. Zorganizowano konkurs matematyczno-plastyczny pod hasłem „Tabliczkowy zawrót głowy”. Przeprowadzono wśród uczniów egzaminy z mnożenia i dzielenia, a spośród najlepszych wyłoniono Szkolnego Mistrza Tabliczki Mnożenia. Odbyły się także zajęcia, podczas których, w grach i zabawach królował iloczyn i iloraz.

Październikowe działania miały charakter wieczornego spotkania z matematyką. Rozpoczęła je plenerowa zabawa w podchody. Zadaniem utworzonych zespołów, było odnalezienie wszystkich ukrytych zagadek i ich rozwiązanie. Po podchodach, nastąpiła prezentacja znanych matematyków. Po czym rywalizujące ze sobą drużyny stanęły przed kolejnym wyzwaniem, naszkicowaniem postaci wybranego matematyka. Kolejną konkurencją, było wypisanie powiedzeń i tytułów zawierających liczby.

Zainspirowany matematyką wieczór zakończył się wspólnym tańcem „belgijki”.

Listopadowa „Potęga matematyki” miała miejsce w kręgielni, gdzie uczniowie próbowali odszukać „Królową Nauk”. Poszukiwania połączyły ze sobą naukę matematyki i grą w kręgle, a rozpoczęła je rozgrzewka przy rozwiązywaniu zadań. Zawodnicy musieli obliczyć, m. in. ile powinna ważyć rzucana kula, ile będzie wynosił obwód trójkąta utworzonego z kręgli, która z kul jest cięższa i o ile? Po rozgrzewce nadszedł czas na zbijanie kręgli, któremu nieodzownie towarzyszy matematyka. Pobyt w kręgielni zakończyła zabawa, podczas której uczniowie prześcigali się w podawaniu odnalezionych pojęć matematycznych. Liczby, kule, kąty, symetria, równoległość torów i prostopadłość ścian, m. in. dowodzą, że matematyka króluje także w kręgielni.

W grudniu nastąpiło podsumowanie realizowanego projektu, a jego uczestnikom zostały wręczone dyplomy i nagrody zakupione ze środków Fundacji mBanku.

Autorem projektu „Potęga matematyki” jest Beata Szymańska.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj
Captcha verification failed!
Ocena użytkownika captcha nie powiodła się. proszę skontaktuj się z nami!